کــــافــــه حـســـــــابداران

بســــم الـلــــه الـرحــمن الـرحیــــــــــــــــــــمـــ.......... . . .

کــــافــــه حـســـــــابداران

بســــم الـلــــه الـرحــمن الـرحیــــــــــــــــــــمـــ.......... . . .

ویروس شعله




آژانس سازمان ملل متحد که برای تامین زیرساخت های ملی به کشورهای عضو یاری می رساند قرار است در جدی ترین هشداری که تا به امروز صادر کرده، در مورد خطر ناشی از ویروس کامپیوتری «شعله» که به تازگی در ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه کشف شده است، اعلام خطر کند.
مارکو اوبیسو، هماهنگ کننده امنیت سایبری برای اتحادیه بین المللی مخابرات سازمان ملل متحد، روز سه شنبه گفت: این بیانیه جدی ترین هشداری است که ما تا به امروز صادر کرده ایم.
اوبیسو افزود: اطلاعیه رسمی سازمان ملل کشورهای عضو را مطلع می کند که این ویروس ابزار جاسوسی خطرناکی است که بطور بالقوه می تواند برای حمله به زیرساخت های حیاتی آنها مورد استفاده قرار گیرد.
هماهنگ کننده امنیت سایبری سازمان می گوید به اعتقاد وی «شعله» به احتمال زیاد توسط یک دولت ساخته شده است. لابراتوار کاسپرسکی روسیه این ویروس را به عنوان برنامه ای مخرب توصیف کرد که پیچیدگی و قابلیت های آن بیش از همه بدافزارهای سایبری است که تا به امروز شناخته شده اند.
لابراتوار کاسپرسکی می گوید: ظاهراً کامپیوترهای ایران به خصوص، و در مقام بعد، کامپیوترهای اسراییل، سرزمین های فلسطینی، سودان، سوریه و دیگر نقاط منطقه، تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته اند.
  مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای ایران هشدار داد که توان آسیب رسانی «شعله» بیش از ویروس استاکس نت است که در سال ۲۰۱۰ شماری از سانتریفیوژهای برنامه غنی سازی اتمی ایران را مورد حمله قرار داده بود. تهران روز سه شنبه اعلام کرد برنامه آنتی ویروسی را که قادر به مبارزه با ویروس «شعله» است تولید کرده، که به گفته ایران: پیچیده ترین سلاح اینترنتی است که تا به امروز راه اندازی
شده است.

نظرات 5 + ارسال نظر
مجتبی 1391/03/10 ساعت 14:07

وزن این ویروس ۲۰ مگابایته! خدا میدونه چند خط برنامه و با چه هدفی نوشته شده که شده ۲۰ مگابایت ! ولی خدا رو شکر بچه های سایبری ایران کارش رو همون اول ساختن ، کاری که بیشتر از ۲۰ تا شرکت امنیت سایبری نتونستن انجام بدن !

مجتبی 1391/03/10 ساعت 14:12

طول مطلبتون زیاد بود ، اصلاح کردم که از این بابت عذرخواهی میکنم

سمیرا 1391/03/10 ساعت 23:54

مطلب جالبی بود.

یه زن 1391/03/11 ساعت 23:35 http://1-zan.blogsky.com/

سلام

نشنیده بودم... ممنونتونم.

در آینده و جنگهای پیشرفته دیگه توپ و تفنگ نمیخواد...

سپاس.


شاملو 1391/04/01 ساعت 12:11

اختیار دارید.ممنون از اصلاحات

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد