کــــافــــه حـســـــــابداران

بســــم الـلــــه الـرحــمن الـرحیــــــــــــــــــــمـــ.......... . . .

کــــافــــه حـســـــــابداران

بســــم الـلــــه الـرحــمن الـرحیــــــــــــــــــــمـــ.......... . . .

گامی به سوی پیاده سازی استانداردهای بین المللی حسابداری


مقدمه

 

 جامعه تجاری، حسابداری را به‌عنوان«زبان تجارت» پذیرفته است و حسابداری را به‌عنوان ابزاری برای تبادل اطلا‌عات، ارزیابی وضعیت مالی و عملکرد واحدهای اقتصادی به کار می‌برد. اطلا‌عات مالی شکلی از زبان است. در صورت کاربرد آن، تصمیم‌های اعتباری و اقتصادی سریعتر اخذ می‌شود، این زبان باید علاوه بر قابل فهم بودن، مقایسه‌پذیر نیز باشد. برای رسیدن به این هدف است که بسیاری از شرکت‌ها از پدیده جهانی شدن پیروی و به سمتی حرکت می‌کنند که با استفاده از رویه‌های حسابداری واحد (به‌گونه‌ای که برای همه جامعه تجاری قابل درک باشد) وضعیت مالی واحد تجاری را به تصویر بکشند.


ادامه مطلب ...

بزرگترین رکود تاریخ



 پایگاه تحلیلی گلوبال ریسرچ با رد بهبود اوضاع اقتصادی جهان در آینده‌ای نزدیک، از ترکیدن حباب اعتباری پس از حبابهای مسکن خبر داد و آن را نشانه ورود به بزرگترین رکود تاریخ جهان دانست.



ادامه مطلب ...

سود بیش از انتظار بانک های آمریکا



دو بانک اصلی وال استریت مرکز بورس آمریکا در گزارش مالی سه ماهه سوم خود سودی بیش از پیش بینی تحلیلگران اقتصادی داشته اند.سود گلدمن سکس از ژوئیه تا سپتامبر گذشته 19/3 میلیارد دلار بوده که چهار برابر مدت مشابه در سال 2008 است.این بانک بیش از 5 میلیارد دلار برای پرداخت حقوق و پاداش به کارکنان خود در سه ماهه سوم تخصیص داده بطوریکه هر کارمند بطور متوسط 172 هزار دلار دریافت خواهد کرد. 


ادامه مطلب ...

حسابداری مسئولیت های اجتماعی

حسابداری
مسئولیتهای اجتماعی


چکیده

در این مقاله با مروری بر تاریخچه حسابداری مسئولیتهای اجتماعی ، به توصیف مفهوم آن به عنوان بخشی از دانش حسابداری و اهداف آن خواهیم پرداخت.
همچنین به مزایا و مشکلات اجرای سیستم حسابداری مسئولیتهای اجتماعی و معیارهای موجود برای تفکیک هزینه های اجتماعی از هزینه های اقتصادی واحد تجاری و در پایان به دو روش تهیه گزارش اجتماعی ، اشاره خواهیم داشت.



ادامه مطلب ...

طلا رکورد شکست

بهای طلا که در هفته های گذشته روند صعودی در پیش گرفته است، در پایان معاملات بورس فلزات گرانبهای نیویورک به رکوردی جدید دست یافت.

 

واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوزگزارش داد ، همزمان با پایان معاملات فلزات گرانبها در بورس نیویورک هر اونس طلا با قیمت یکهزار و 601 دلار رسید که این افزایش بهای قیمت طلا در سال های اخیر بی سابقه بوده است .

در آغاز این معاملات، هر اونس طلا با قیمت بیش از یکهزار و 64 دلار داد و ستد شد که با نزدیک شدن به پایان معاملات این قیمت اندکی کاهش یافت.

همچنین در این بازار، بهای نقره نیز افزایش یافت و هر اونس نقره با قیمت 17 دلار و 71 سنت معامله شد.

در این معاملات قیمت هر اونس طلای سفید (پلاتین) به هزار و 361 دلار رسید.

هر اونس معادل 28 گرم و 35 سوت است.

ادامه مطلب ...