کــــافــــه حـســـــــابداران

بســــم الـلــــه الـرحــمن الـرحیــــــــــــــــــــمـــ.......... . . .

کــــافــــه حـســـــــابداران

بســــم الـلــــه الـرحــمن الـرحیــــــــــــــــــــمـــ.......... . . .

تو بمان با من، تنها تو بمان

همه می پرسند: 
 


چیست در زمزمه مبهم آب؟ 
 


چیست در همهمه دلکش برگ؟ 
 


چیست در بازی آن ابر سپید، روی این آبی آرام بلند 
 


که ترا می برد این گونه به ژرفای خیال؟ 

ادامه مطلب ...

قرائت لیبرال از اسلام و سیاست خارجی دوگانه ی دولت اردوغان

ظهور اسلام گرایان در ترکیه به ایام انقلاب اسلامی ایران و موج اول بیداری اسلامی بر می گردد. اسلام گرایی در ترکیه از پیوند صاحبان صنایع و تجار مسلمان با سیاست مداران دموکرات مسلمان به وجود آمد؛ دسته ی اول از سلطه ی ناکارآمد دولت بر بازار کسب و کار و رکود اقتصادی ناراضی بودند و دسته ی دوم از دیکتاتوری نظامیان و سیاست های ضداسلامی و تابع غرب احزاب حاکم و هر دو از دور بودن حکومت از هویت اسلامی ترک ها گلایه داشتند. گرچه جریان اسلام گرای «نجم الدین اربکان» پس از سال ها مواجهه با زندان و کودتا و احکام قضایی جائرانه ی نظام سیاسی ترکیه نتوانست هیچ گاه استقرار پایداری در ترکیه پیدا کند، ولی شاگردان او و همراهان جوانش در سایه ی تشکیل حزب «عدالت و توسعه» توانستند رؤیای قدیمی اسلام گرایان ترک را تحقق بخشند.

ادامه مطلب ...

ترکیه در اتحادیه عرب چه می کند؟


سؤالی که این روزها بسیاری از ذهن ها را بخود مشغول کرده ، این است که ترکیه با حضور خود در نشستهای اتحادیه عرب و بویژه منطقه بدنبال چیست، از اتحادیه عرب چه می خواهد و چرا کشورهای عربی منطقه بویژه اعضای شورای همکاری چشم های خود را به روی اهداف ترکیه بسته اند.
ادامه مطلب ...

ویژگیها و فضایل امام علی علیه السلام

آن زمان که دیگران به سستى گراییده بودند، من (براى دفاع از اسلام) قیام کردم و آنگاه که همگى خود را پنهان کرده بودند، من آشکارا به میدان آمدم و آن روز که دیگران لب فروبسته بودند، من سخن گفتم. و هنگامى که همگان از ترس سکون اختیار کرده بودند، من با نور الهى به راه افتادم، (لیکن فریاد نمى زدم و جنجال به راه نمى انداختم) صدایم از همه آهسته تر بود، ولى از همه پیشگام تر بودم، لذا بر مرکب پیروزى سوار شدم، زمامش را به دست گرفته، به پرواز درآمدم و در این میدان مسابقه بر دیگران پیشى گرفتم، مانند کوهى که تندبادها قدرت شکستن آن را ندارند و طوفان ها نمى توانند آن را از جاى برکنند، پابرجا ایستادم، این در حالى بود که هیچ کس نمىتوانست عیبى بر من بگیرد و هیچ سخنْ چینى جاى طعنه در من نمى یافت. ناتوان ستمدیده در نظر من عزیز است تا حقّش را بگیرم و زورمند ستمگر نزد من حقیر و ضعیف است تا حقّ دیگران را از او بستانم. ما در برابر فرمان خدا راضى هستیم و در مقابل امر او تسلیم مى باشیم. (خطبـــــــه 37 نهج البلاغه)


عید غدیر خم بر همه شما مبارک باد!

کتاب حسابداری صنعتی


کتاب حسابداری صنعتی و حسابداری شرکتها  تالیف منصور بروجردیان

فرستنده : مریم یوسفی