کــــافــــه حـســـــــابداران

بســــم الـلــــه الـرحــمن الـرحیــــــــــــــــــــمـــ.......... . . .

کــــافــــه حـســـــــابداران

بســــم الـلــــه الـرحــمن الـرحیــــــــــــــــــــمـــ.......... . . .

معجزه قرن


معجزه قرن...؟



شت برگر در ژاپن


میتسویوکی ایکدا، پژوهشگر آزمایشگاه اوکایامای ژاپن پس از درخواست سازمان فاضلاب توکیو برای پیدا کردن راهی برای استفاده از ضایعات شهری، دست به این ابتکار زده است.


ایکدا دریافت مدفوع موجود در فاضلاب شهری را به دلیل وجود باکتریهای بسیار به یک منبع پروتئینی تبدیل کرد. این دانشمند ژاپنی با کمک همکارانش توانستند پروتئین‌ها را از این مواد جدا کرده و با آن نوعی گوشت مصنوعی درست کنند که با رنگ غذایی به رنگ قرمز درآمده و با سویا طعم گرفته است.
این گوشت مصنوعی از ۶۳ درصد پروتئین، ۲۵ درصد کربوهیدرات،‌ سه درصد چربی و ۹ درصد مواد معدنی تشکیل شده‌است. مساله جالب‌تر اینکه در آزمایش‌های انجام شده، داوطلبان طعم این گوشت را خوشمزه و مانند گوشت طبیعی توصیف کرده‌اند! همچنین این پژوهشگران این ماده جدید را با وجود ریشه نامعمول و نامطبوع آن، دوستدار بهتری از گوشت گاو برای محیط زیست خوانده‌اند که میزان زیادی گازهای گلخانه‌ای از خود تولید میکنند.
قیمت این گوشت مصنوعی در حال حاضر ۱۰ تا ۲۰ بار از گوشتهای عادی گرانتر بوده و دانشمندان امیدوارند که بتوانند قیمت آنرا پایین‌تر بیاورند. ایکدا همچنین اطمینان داده که گواهی سبز این ماده به مصرف‌کنندگان کمک میکند تا بر تمام موانع روانی خود غلبه کنند.

برگرفته از سایت:anti666.ir

نظرات 3 + ارسال نظر
مجتبی 1390/12/20 ساعت 06:48

و ابر را سایبانتان گردانیدیم و برایتان من و سلوی فرستادیم: بخورید ازاین چیزهای پاکیزه که شما را روزی داده ایم و آنان بر ما ستم نکردند ،بلکه بر خود ستم می کردند
.
.
.
و چون گفتید اى موسى هرگز بر یک [نوع] خوراک تاب نیاوریم از خداى خود براى ما بخواه تا از آنچه زمین مى‏رویاند از [قبیل] سبزى و خیار و سیر و عدس و پیاز براى ما برویاند [موسى] گفت آیا به جاى چیز بهتر خواهان چیز پست‏ترید پس به شهر فرود آیید که آنچه را خواسته‏اید براى شما [در آنجا مهیا]ست و [داغ] خوارى و نادارى بر [پیشانى] آنان زده شد و به خشم خدا گرفتار آمدند...

محمدحسین 1390/12/20 ساعت 10:26

امان از دست بشر امروزی...
وقتی این مطلب رو خوندم واقعا شکه شدم...!!!!!

ازدوستانی که این مطلب رو میخونن و حالشون دگرگون میشه عذر خواهی میکنم.

یاس سفید 1391/02/08 ساعت 18:55

اللهم عجل لولیک الفرج..حرفی برای گفتن نیست..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد