کــــافــــه حـســـــــابداران

بســــم الـلــــه الـرحــمن الـرحیــــــــــــــــــــمـــ.......... . . .

کــــافــــه حـســـــــابداران

بســــم الـلــــه الـرحــمن الـرحیــــــــــــــــــــمـــ.......... . . .

شرکتهای برتر اینترنتی تیر ماه 90

مرکز توسعه و مدیریت اینترنت کشور با راه اندازی سرویس سنجش سرعت اینترنت، هر ماه شرکتهای برتر ارائه دهنده خدمات اینترنت را از لحاظ متوسط سرعت و کیفیت ارسال اینترنت به کاربران ارزیابی می کند که در این زمینه از تستی که از سوی کاربران انجام می شود کمک می گیرد.
بر این اساس کاربران اینترنت با تست و اطلاع از سرعت واقعی اینترنت خود که از طریق دانلود نرم افزار ایرانی سنجش سرعت اینترنت امکان پذیر است می توانند در این ارزیابی شرکت کنند.


در این نوع آزمایش کاربر با استفاده از مرورگر خود به سرور سنجش متصل شده و دو طرف نرم افزار سنجش با تبادل بسته های مشخصی از اطلاعات و زمانبندی ارسال و دریافت بسته‌ها، متوسط سرعت اتصال کاربر را محاسبه می‌کند که سرعت محاسبه شده در این حالت میزان پهنای باند استفاده نشده (ظرفیت خالی خط) در طول زمان آزمایش است.

تست سنجش سرعت اینترنت از آن جهت حائز اهمیت است که چنانچه بخشی از پهنای باند ارائه شده به کاربر از طریق کاربر دیگری اشغال شده باشد، میزان سرعت محاسبه شده کمتر از ظرفیت واقعی خط خواهد بود.
 
سرویس دهندگان برتر اینترنتی در تیرماه 
استقبال کاربران از تست سنجش سرعت اینترنت روز به روز در حال افزایش است و کاربران برخی شرکتهای اینترنتی به حدی از این ارزیابی در اختیار قرار گرفته استفاده می کنند که این موضوع باعث شده تا شرکتهای ارائه دهنده خدمات به این کاربران به دلیل افزایش تعداد تستها با تفاوت چشمگیری نسبت به دیگر شرکتها در صدر برترین ارائه دهندگان جای گیرند.

در جداول ارائه دهندگان برتر اینترنت دایل آپ، ای دی اس ال و وایمکس در تیرماه در سه بازه زمانی 8 ساعته در نظر گرفته شده شاتل، عصر انتقال داده ها، پارس آنلاین، شبکه ارتباط شبدیز و توسعه رسان پاسارگاد به عنوان سرویس دهنده های صدر جدول انتخاب شدند و این در حالی است که در جدول رده بندی برترین شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی در خرداد ماه دو شرکت شاتل و پارس آنلاین در هر سه بازه زمانی در صدر جدول قرار داشتند.

در تیرماه امسال شرکتهای شاتل، پارس آنلاین، عصرانتقال داده ها، شبکه ارتباط شبدیز، ارتباطات مبین نت، نداگسترصبا، ارتباطات فن آوا، افرانت و پیشگامان توسعه ارتباطات در بازه زمانی 1 تا 8 صبح برترین شرکتها بودند.
 
همچنین در بازه زمانی 8 صبح تا 4 بعدازظهر که بیشترین زمان استفاده کاربران ایرانی از اینترنت محسوب می شود شرکتهای توسعه رسان پاسارگاد، شاتل، شبکه ارتباط شبدیز، پارس آنلاین، عصر انتقال داده ها، آریاسپهر، ارتباطات مبین نت، پیشگامان توسعه ارتباطات، ارتباطات فن آوا و داتک به ترتیب رتبه برترین ها را کسب کرده اند.
 
در همین حال شرکتهای شاتل، شبکه ارتباط شبدیز، پارس آنلاین، توسعه رسان پاسارگاد، ارتباطات مبین نت، عصر انتقال داده ها، ارتباطات فن آوا، پیشگامان توسعه ارتباطات، داتک و اندیشه سبز خزر به عنوان شرکتهای برتر اینترنتی برای بازه زمانی 4 بعدازظهر تا 12 شب انتخاب شدند.


برای دانلود نرم افزار می توانید به آدرس http://www.matma.ir مراجعه نمایید
 


جداول معرفی شرکتهای برتر ارائه دهنده اینترنت

 
نتایج به دست آمده از تستهای کاربران اینترنت از اول تا 31 تیرماه به ترتیب در بازه های زمانی 1 تا 8 صبح، 8 تا 4 بعدازظهر و 4 بعدازظهر تا 12 شب به شرح زیر است:



بازه زمانی 1 تا 8 صبح



بازه زمانی 8 تا 16 بعدازظهر




بازه زمانی 16 تا 24





نظرات 2 + ارسال نظر
نوشین 1390/05/14 ساعت 00:52

این مطلب رو روسایتهای دیگه هم دیده بودم.ولی به نظرم بیشتر از اطلاع رسانی یه جور تبلیغ به نفع شرکتهای برتر و ضرر واسه بقیه است.درسته اطلاع رسانی کار خوبیه ولی اینو مصرف کننده باید تشخیص بده و بر اساس نیاز و بررسی خودش انتخاب کنه.البته به نظرم بد نیست تو یه سایت تخصصی این مقایسه انجام بشه و به سایر وبلاگ ها و سایتها اجازه کپی داده نشه اینطوری عادلانه تره.

مجتبی 1390/05/14 ساعت 17:12

اگر هم تبلیغ باشه ، تبلیغه درستیه .اینجاست که معلوم میشه کار خوب و کیفیت بالا خودش بهترین تبلیغه . این یعنی رقابت ، و همین رقابت باعث میشه که محصولات و خدمات بی کیفیت کم کم از دور خارج بشن . شرکتهایی که به لحاظ کیفیت در رده پایین قرار می گیرن باید به خودشون بیان و 1 حرکتی کنن تا بتونن تو صحنه تجارت باقی بمونن وگرنه مستحق نابودی هستن . ممنون از نظرتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد