کــــافــــه حـســـــــابداران

بســــم الـلــــه الـرحــمن الـرحیــــــــــــــــــــمـــ.......... . . .

کــــافــــه حـســـــــابداران

بســــم الـلــــه الـرحــمن الـرحیــــــــــــــــــــمـــ.......... . . .

« مدیران صدا و سیما! لطفا رعایت کنید!»

این نکته بارها و بارها نشون داده شده و اصلا سبک زندگی ناصر شده و هیچ نقدی هم در فیلم صورت نگرفته . نکته بعدی اینکه توجهی زیاد مردها به زنان که تبدیل به دختربازی شده خیلی اوقات به صورت جوک توی این سریال مطرح شده. اگرفیلم قصد نقد این رویه را داشت هیچگاه از این ابزار در جهت خنداندن صرف استفاده نمی کرد و به بیان ایرادات اون می پرداخت. 

این که نیما یعنی گودمن فیلم در مواقعی که به شکلی دختربازی در فیلم روی می ده اعتراض نمی کنه (برخلاف دیگر مواقع که در صورت دیدن هر اشتباهی سریع موضع گیری می کنه) این نشون می ده این سریال دختربازی را نقد نمی کنه بلکه داره به صورت طنز و بیان جوک به اون دامن می زنه . نمونه های این رفتارها رو در مطلب قبلی توضیح دادم که اکنون فرصت پرداختن به اونها نیست . 

بگذارید یک مثال عینی بزنم .در یکی از قسمت های قبلی ساختمان پزشکان ، فرید (پدر نیما) دوست نیما رو تنهایی برد خونشون درها رو بست پشت درها وسیله ای گذاشت که باز نشن پرده ها رو انداخت و دوست نیما همینجور تعجب می کرد و می ترسید و به فرید می گفت این کارها برای چیه. فرید رفت تشک و بالشت آورد و به او گفت بیا این رو بشین و دوست نیما همینجور عرق می ریخت و میگفت چرا، نه نمی خوام ...تا آخر سر فهمید فرید می خواست از توی تشک پول در بیاره .(+)


 


why


 


در قسمت قبل اشاره کردم این فیلم نوعی از فمینیسم را ترویج می کند آزادی جنسی فروید را تبلیغ می کند و اشاره غیر مستقیم به زنا دارد . اما به نظر می رسه هنوز برای بعضی موضوع روشن نشده . وقتی نازنین در یکی از قسمتهای فیلم رسما می گوید من فمینیسم هستم ، وقتی یوگا کار می کند وقتی نیما تصویر فروید را به دیوار می زند و اعلام می کنه فروید قهرمان اوست . این همه بیان مستقیم واقعا جای سوالی را باقی می گذارد ؟!


 


why


 


 تابلویی در کافی شاپ این سریال نصب شده بود که باز هم در شکل و محتوا سبک زندگی غربی را نشان می داد . تابلوی "آفرینش آدم" که میکلانژ از تورات(عهد عتیق) ، قسمت سفرپیدایش 1/26 الهام گرفته و خدا را به تصویر کشیده که دست خود را به سمت حضرت آدم (ع) دراز کرده . این تصویر از نقوش معروفی است که بر روی سقف کلیسای سیستین، اقامتگاه رسمی پاپ در واتیکان، دیده می‌شود. (+)


 


why


 


why


شهید مطهری (+) در نقد آزادی جنسى غرب و در رد نظریات دانشمندان غربی مى فرماید : امیال انسان اشباع ناپذیراست ، اشتباه فروید و امثال او در این است که پنداشته اند تنها راه آرام کردن غرائز , ارضاء و اشباع بى حد و حصر آنها است. اینها فقط متوجه محدودیتها و ممنوعیتها .................... اصلا این مطالب را برای کی دارم میگم؟ مدیران صداوسیما که خودشون اینها را می دانند ...

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 1390/05/08 ساعت 23:13

بهتره این بحث رو تموم کنید به جایی که نمیرسه هیچ ممکنه تو وبلاگ اثرات مخرب بذاره.لطفا دیگه ادامه اش ندید....

[ بدون نام ] 1390/05/09 ساعت 17:35

شما اگر میتونی با منطق در این مورد با کسی که مطلب رو گذاشته بحث کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد