کــــافــــه حـســـــــابداران

بســــم الـلــــه الـرحــمن الـرحیــــــــــــــــــــمـــ.......... . . .

کــــافــــه حـســـــــابداران

بســــم الـلــــه الـرحــمن الـرحیــــــــــــــــــــمـــ.......... . . .

داستانک های هر روزه زندگی



در اتومبیل نه چندان مدل بالای خود نشسته اید و پشت چراغ قرمز منتظر سبز شدن چراغ هستید، در همین لحظه یک اتومبیل مدل بالا کنارتان ترمز می زند و شما نگاهی به آن می اندازید و با همین نگاه هزاران اما و اگر در ذهن تان شکل می گیرد....

چرا شما چنین اتومبیلی ندارید و...؟ وقتی به خودتان می آیید که اتومبیل های پشت سرتان بوق می زنند و چراغ سبز شده و دیگر اثری از آن یک تکه آهن که سلول های خاکستری مغزتان را به بند بود، نیست.

روزهای زندگی ما پر است از این داستانک ها. داستانک های کوچکی که ما در آن هر لحظه به آرامش ذهن و روحمان شلیک می کنیم. بیایید، فقط همین یک روز خودتان باشید و با کودک آرام و دوست داشتنی درون وجودتان، روراست باشید و آشتی کنید. اگر بعد از گذشت ساعت دوباره تصمیم گرفتید روال عادی زندگی تان را در پیش بگیرید، تمام در ها به رویتان باز است.


دنبال رضایت این و آن نباشید

زندگی پر است از قضاوت دیگران درباره ما. قضاوت هایی که بیشتر اوقات بد و گاهی خوب هستند. اگر عادت کنیم که به داوری دیگران اعتنا کنیم و با هر نظر موافق و مخالف، زیر و رو شویم، باید فاتحه آرامش را بخوانیم. شما راه خودتان را در زندگی تان بروید و با توجه به موقعیت های زندگی تان و به کمک عقل و درایت خودتان بهترین گزینه ها را انتخاب کنید. کاری نداشته باشید دیگران درباره شما چه فکر خواهند کرد؛ پشت سرتان چه خواهند گفت؛ یا در مسیر هدف شما چه سنگ اندازی هایی خواهند کرد. رضایت تمام اطرافیان شما چیزی است که هیچ گاه نمی توانید به دست بیاورید. نظرات دیگران همیشه با یکدیگر متفاوت است. چگونه می توانید رضایت دو نفری را تامین کنید که نظراتی کاملا مخالف با یکدیگر دارند؟ بنابراین نظر خود را راهنمای خودتان قرار دهید و از توجه نکردن به داوری دیگران عذاب وجدان نگیرید. شما خودتان هستید و خود خودتان باقی بمانید.


خودتان را با خودتان مقایسه کنید

اطراف شما پر از انسان هایی است که از شما پولدارتر، زیباتر، قدرتمند تر، محبوب تر و موفق تر هستند. شما توانایی این را ندارید که جلوی پیشرفت و ستاره شدن دیگران را بگیرید. تمام آنچه در اختیار شماست، قدرت پیشرفت خودتان است. زندگی مسابقه شما با دیگران نیست. زندگی مسابقه شما با خودتان است. لحظاتی که شما در آن اهدافتان را مرتب می کنید و برای پیشرفت تلاش می کنید، لحظاتی است که شما حقیقتا مسابقه می دهید. در این مسابقه خط پایانی برای خودتان درنظر نگیرید. نهایت پیشرفت خود را باز بگذارید ولی این مسیر را به اهداف کوتاه مدت تقسیم کنید. رسیدن به هر مرحله از موفقیت به شما یک احساس برتری می دهد و باک بنزین شما را برای حرکت به سمت اهداف بالاتر، پر می کند. در حالیکه اگر خود را با دیگران مقایسه کنید، تمام این انرژی صرف آن خواهد شد که چگونه می توان جلوی پیشرفت دیگران را گرفت، هدفی که شما قدرتی برای انجام آن نخواهید داشت.


دریا دل باشید

قلب شما چقدر بزرگ است؟ به اندازه مشت بسته تان؟ به اندازه تمام وجودتان؟ به اندازه خانواده تان؟ به اندازه شهر یا کشورتان؟ یا به اندازه همه این کره خاکی؟ هر اندازه قلب شما وسیع تر باشد، مرز بندی های وجودتان کمتر است. همین مرزبندی ها محدودیت می آورد. اندیشیدن به مرزهایی برای دوست داشتن، ذهن تان را مشغول خواهد کرد ولی اگر درهای قلب تان را به وسعت تمام این دنیا بگشایید، دیگر با همه دنیا یکی خواهید شد و به آرامش خواهید رسید.


انعطاف پذیر باشید

انعطاف پذیری از ویژگی های انسان های موفق است چراکه این ویژگی به آرامش ذهنی شما منجر خواهد شد. اگر شما بر اثر برخورد به هر مانعی در مسیر زندگی تان، از حرکت باز ایستید و ماشین افکار منفی ذهن تان را به کار بیندازید، به آرامش ذهنی خود شلیک کرده اید و راه را برای موفقیت بعدی خودتان بسته اید. هیچ کس جز خودتان مسئول شکست شما در آینده نخواهد بود. بابت زحماتی که تاکنون کشیده اید نگران نباشید. تمام آنها تجربیاتی هستند که برای رسیدن به موفقیت می توان مثل یک نردبان، از پله هایش بالا رفت.


پیش داوری نکنید

بسیاری از ما عادت کرده ایم با چشم دیگران به انسان ها نگاه کنیم. قضاوت ها، پیش داوری ها و گفته های دیگران درباره افرادی که آنها را نمی شناسیم یا آشنایی اندکی با آنها داریم، اساس قضاوت ما را درباره شخصیت افراد تشکیل می دهد. در حالیکه نگاه کردن به دیگران با چشمان خودمان بهترین راه برای شناخت انسان های اطراف مان است. فراموش نکنید پیش داوری ناآگاهانه درباره دیگران می تواند اثرات عمیقی بر ارتباط شما با دیگران داشته باشد. نکته دیگر اینکه انسان های اطراف ما همه انسان هایی خاکستری هستند، سفید یا سیاه مطلق وجود ندارد. درباره دیگران سخت گیر نباشید. اگر نیمی از وجودشان سفید است، به آنها تخفیف دهید و آنها را از انسان های خوب پیرامون خود بدانید. فراموش نکنید شما هم در چشم دیگران انسانی خاکستری هستید و دوست دارید دیگران شما را سفید بپذیرند.


به حقیقت وفادار بمانید

حقیقت هر اندازه تلخ باشد، باز هم پذیرفتن آن آرامش بخش است. شما اگر نتوانید حقایق زندگی خودتان را باور کنید، به خودتان خیانت کرده اید؛ چون شما اندیشه ها و باورهایی زندگی خواهید کرد که به شما وفادار نخواهند ماند، دیر یا زود شما را رها خواهند کرد و مجبور خواهید شد با واقعیت روبرو شوید. پذیرفتن حقیقت شاید دشوار باشد ولی به شما کمک خواهد کرد که برای آینده برنامه ریزی صحیحی داشته باشید. اگر به خودتان دروغ بگویید، مجبورید به این کار ادامه دهید و کم کم به جایی می رسید که می بینید بر پایه یک پیش فرض غلط، یک برج چند طبقه را ساخته اید. از هم پاشیدن این پایه، کاخ تمام آرزوها و تلاش هایتان را ویران خواهد کرد و نتیجه ای جز ناآرامی و احساس زیان نخواهد داشت. در این دنیا هیچ چیز را مجانی به کسی نمی دهند. شما برای آنکه نعمتی بدست آورید لازم است پیش از هر چیز، لیاقت آن را در خود ایجاد کنید. مطمئن باشید هرگاه ظرفیت دریافت آن را در خود ایجاد کردید، آن مطلوب در اختیارتان قرار خواهد گرفت.


برای خودتان وقت بگذارید

آیا تا به حال پیش آمده است که خودتان را آنقدر درگیر زندگی و حرفه خود کرده باشید که دیگر فرصتی برای رسیدن به خودتان نداشته باشید؟ در طول روز، حداقل یکی از کارهایی را که دلتان می خواهد انجام دهید. به خرید بروید، موسیقی دلخواهتان را گوش کنید، با دوست تان تلفنی صحبت کنید، نقاشی بکشید، روزنامه دلخواهتان را بخوانید و... حتما در طول روز برای خود وقت بگذارید. این وقت ممکن است خیلی کوتاه باشد ولی به شما کمک خواهد کرد که آرامش از دست رفته خود را در میان مشغله روزانه بازیابید.


هرگز از یاد خدا غافل نشوید

گاهی آدم چنان در زندگی غرق می شود که فراموش می کند که؛ از کجا آمده و آمدنش بهر چه بود؟، یاد خدا قوی ترین اکسیر آرامش بخش است. جرعه ای از این اکسیر را بنوشید، خدا را عاشقانه بخوانید و اطمینان داشته باشید که او پاسخ شما را خواهد داد.

نظرات 3 + ارسال نظر
دموزین 1390/03/29 ساعت 19:48

ممنون٬خیلی جالب بود.

یک دوست 1390/03/30 ساعت 13:55

سلام متاسفانه وبسایت انجمن فیلتر شد.

[ بدون نام ] 1390/03/31 ساعت 18:04

سایت انجمن در حال حاضر فعال است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد