کــــافــــه حـســـــــابداران

بســــم الـلــــه الـرحــمن الـرحیــــــــــــــــــــمـــ.......... . . .

کــــافــــه حـســـــــابداران

بســــم الـلــــه الـرحــمن الـرحیــــــــــــــــــــمـــ.......... . . .

دومین کنفرانس بین المللی حسابداری




برگزاری دومین کنفرانس بین المللی حسابداری هفته آینده در تهران



دبیرکل انجمن حسابداری ایران از برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی حسابداری در هفته جهانی حسابداری طی روزهای 17و 18آذر با حضور سخنرانان خارجی و مقامات ارشد اقتصادی کشور خبر داد و ابعاد این کنفرانس را تشریح کرد.

 

 

ناصر پرتوی با بیان اینکه اولین کنفرانس بین المللی حسابداری پس از 65 سال از حیات حسابداری مدرن ایران سال گذشته برگزار شد،در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دومین کنفرانس بین المللی حسابداری همزمان با هفته جهانی حسابداری، روزهای سه شنبه و چهارشنبه آینده مورخ 17و18آذر در دو سالن همایش های صدا و سیما با حضور مسئولان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

به گفته وی این کنفرانس دارای 4 حامی خارجی شامل دانشگاه استنفورد انگلستان، انجمن حسابداری رسمی انگلستان (ACCA)، بزرگترین ارگان آموزشی و پژوهشی حرفه حسابداری جهان موسوم به IAAER و دومین مؤسسه حسابرسی بزرگ دنیا (دیلیویت آمریکا) و چند حامی داخلی از جمله بانک های صادرات، ملت و مسکن، بنیاد مستضعفان، شهرداری تهران و شرکت‌های بورسی است.

دبیر دومین کنفرانس بین المللی حسابداری درباره اهداف برگزاری این کنفرانس خاطرنشان کرد : آشنایی جهانیان با حسابداران کشور، بروز کردن حرفه حسابداری و حسابرسی و بازار سرمایه و امور بانکی ایران، نقد و بررسی آموزش حسابداری در کشور ، اصلاح رویه و ساختار‌های حسابرسی داخلی که طی 20 سال گذشته تغییری نکرده، نقد خصوصی سازی و بررسی نقش امور بانکی و عیب یابی نقاط ضعف از جمله اهداف برگزاری این کنفرانس دو روزه است.

پرتوی به مخاطبان این کنفرانس اشاره کرد و گفت : به غیر از مسئولان رده بالای کشور مانند وزرای اقتصاد و علوم ، روسای دیوان محاسبات و سازمان بورس، مدیرعامل شرکت و چند بانک، مدیران و تصمیم گیران نهایی کشور و در مجموع بیش از 1200 نفر در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

به گفته وی در این کنفرانس 7 کارشناس ارشد حرفه حسابداری و حسابرسی از کشورهای ایتالیا، مکزیک، انگلیس، کراوسی، یوگسلاوی، آمریکا و مالزی به همراه دو ایرانی مقیم خارج از کشور و 5 نفر از کارشناسان ارشد داخلی و سه مقام مسئول به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و در بعدازظهر روز دوم میزگردی با حضور مقامات ایرانی و خارجی حرفه حسابداری تشکیل خواهد شد.

دبیرکل انجمن حسابداری ایران به انتظارات برگزاری این کنفرانس اشاره کرد و گفت: اولین هدف از این کنفرانس این است که هر چند در حال حاضر بورس کشور در حال حرکت با ثبات نسبی بوده و نظارت ها بر شرکت ها هم افزایش یافته اما اطلاع رسانی ان اندک است. به طوری که به جای متخصصان باید مردم عادی با بورس و سهام آشنا شوند. چرا که هر تعداد سهامداران بیشتر باشد پیروزی بورس نیز بیشتر خواهد شد.

پرتوی ادامه داد : از سوی دیگر در حالی هم اکنون به اشتباه بر گزارش‌های مالی و عملیاتی شرکت‌های بورسی نظارت می شود که باید قبل از ارائه گزارش ها، نظارت های لازم وجود داشته باشد.

وی 16 محور دومین کنفرانس بین المللی حسابداری را مدنظر قرار داد و گفت : آموزش حسابداری، استانداردهای بین المللی حسابداری و گزارشگری مالی، حسابداری و نظام راهبری شرکت ها، نقش اطلاعات حسابداری در بهبود کسب و کار، کاربرد فناوری اطلاعات در حسابداری،نقش حسابداری در توسعه بازار سرمایه، بورس های اوراق بهادار، به کارگیری و هماهنگ سازی استانداردهای حسابداری،

بین المللی شدن بازار سرمایه و استانداردهای حسابداری، حسابداری بخش عمومی، استانداردها، نظام یکپارچه، جایگاه حسابداری بخش عمومی در ایران و جهان، نقش حسابداری در تشخیص مالیات بر درآمد، نقش حسابداری در ایجاد نظام های یکپارچه اطلاعات مالیاتی، کاربرد فناوری اطلاعات درمالیات استانی، تجربه بین المللی در نقاط مشترک مالیات دهی ومالیات ستانی و زمینه های همکاری حسابداران در کشورهای فارسی زبان از محورهای این کنفرانس بشمار می روند.

به گفته وی بروز شدن 400 مدیرعامل و مدیرمالی شرکت‌های بورسی، افزایش شفاف سازی ، بهبود وضعیت امور بانکی، افزایش نقش حسابداران و تعیین چارچوب‌های مالی ارگان های مختلف توسط حسابداران و حسابرسان ، جلوگیری از فساد مالی و تخلفات از دیگر انتظارات برگزاری دومین کنفرانس بین المللی حسابداری است.



نظرات 3 + ارسال نظر
سامان 1388/09/11 ساعت 22:12

ای کاش به جای اینجور چیزا شهر ما میزبان مسابقات جام جهانی میشد.(البته در رشته منچ و مارو پله)

پدر بزرگ 1388/09/18 ساعت 00:04

مسایل علمی جایگاه خودشون رو دارند و سایر مسایل مثل ورزش هم جایگاه خودشون رو !

سلام دوست خوبم.هم رشته ای عزیز.خوشحال می شم به وبلاگ ما هم سر بزنی.دوست داشتی لینکم کن و بهم خبر بده لینکت کنم.

منتظرم

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد